Fronton

Kraków - znajdź komfortowe biura do wynajęcia

19 czerwiec 2018, 13:36

Wynajęcie biura to wbrew pozorom niełatwe zadanie. Wybierając pomieszczenia, w których mają w przyszłości przebywać pracownicy firmy, należy zwrócić uwagę na bardzo wiele kwestii, m.in. komfort, warunki BHP oraz możliwości finansowe najemcy.

Biura do wynajęcia a komfort pracowników

W kontekście komfortu pracowników trzeba rozpatrzeć między innymi lokalizację biura. W Krakowie pomieszczenia biurowe można wynająć zarówno w centrum, jak i na obrzeżach miasta, jednak należy wtedy zwrócić szczególną uwagę na to, by istniał tam dostęp do komunikacji miejskiej oraz wygodny dojazd dla tych, którzy dostają się do pracy samochodami. To ważne, aby każdy pracownik biura mógł do niego bezproblemowo dojechać, bez konieczności spędzania każdego ranka dwóch godzin w korku. W przypadku małych firm można nawet wziąć pod uwagę to, w jakiej dzielnicy miasta mieszka większość pracowników i zawęzić swoje poszukiwania właśnie do tej okolicy.

Pomieszczenia biurowe w kontekście BHP

Jeśli chodzi o warunki BHP, pomieszczenia biurowe muszą spełniać następujące zasady:

  • musi w nich panować właściwe oświetlenie, zarówno naturalne, jak i sztuczne (zgodne z Polską Normą),
  • pomieszczenia muszą być zaopatrzone w odpowiednie systemy wentylacyjne, zapewniające właściwą wymianę powietrza, a także w systemy grzewcze gwarantujące właściwą temperaturę o każdej porze roku;
  • biura muszą być zabezpieczone przed niekorzystnymi dla ludzkiego zdrowia warunkami: zbyt dużym nasłonecznieniem, drganiami, wilgocią itp.,
  • na każdego pracownika powinno przypadać przynajmniej 13 m3 wolnej przestrzeni i co najmniej 2 m2 podłogi. Samo pomieszczenie nie powinno być niższe niż 3 m (chyba że pracuje w nim nie więcej niż 4 osoby, a na każdą z nich przypada min.15 m3 wolnej przestrzeni),
  • drzwi w pomieszczeniach powinny być przystosowane do liczby pracowników (zgodnie z Polską Normą), a pomiędzy pomieszczeniami nie powinno być progów.

Te i inne reguły, z którymi muszą być zgodne pomieszczenia biurowe, sprawiają, że poszukiwania stają się nieco trudniejsze. Szukając biura na wynajem trzeba zwrócić uwagę na jego metraż, wyposażenie, usytuowanie okien, obecność odpowiednich instalacji, a także zwizualizować sobie, jak pomieszczenia będą urządzone i czy pozostanie wystarczająco dużo wolnej przestrzeni dla pracowników.

Czy stać Cię na wynajem biura?

Trzecią rozważaną kwestią są możliwości finansowe. Pomieszczenia biurowe w wysokiej klasy biurowcach, w centrum Krakowa, o atrakcyjnym metrażu i nowoczesnym wyposażeniu będą znacznie droższe niż lokale na obrzeżach miasta i o niższym standardzie. Dlatego warto już na początku określić swój budżet, co pozwoli zawęzić, a tym samym przyspieszyć poszukiwania idealnego lokalu.

Kraków – wynajmij atrakcyjne biuro

Jeśli chcesz znaleźć atrakcyjne biura do wynajęcia w Krakowie, zapoznaj się z ofertą FRONTON. Możemy zaproponować różnego rodzaju lokale w różnych lokalizacjach w mieście. Mamy nadzieję, że uda Ci się wśród nich znaleźć ten, który spełni potrzeby Twojej firmy. Zapraszamy do kontaktu!